Anket Sitesi

Anket Sonuçları

Montesquieu'ya göre bir ülkenin iklimi o ülkenin yönetim şeklini belirlemelidir. Büyük ve sıcak iklimli ülkeler (Osmanlı gibi) despotizmle (tek kişinin keyfi yönetimi), orta büyüklükte ve ılıman iklimli ülkeler (İngiltere gibi) monarşiyle (tek kral ve parlamenter yönetim), küçük ve soğuk iklimli ülkeler de demokrasiyle (İsviçre gibi) yönetilmelidir. Günümüzde bu tartışma yeniden alevlenmiştir çünkü sıcak iklimli demokratik ülkelerde askeri darbeler oldukça fazlayken soğuk iklimli ülkelerde neredeyse yoktur. Bu da sıcak iklim insanlarının demokrasiyi anlayamadığı anlamına gelmektedir. Siz bu görüşe katılıyor musunuz?

%39,7Hayır katılmıyorum
%25,7Bir yönüyle katılıyorum, katılmadığım yerleri de var
%19,1İlgilenmiyorum/Soru çok uzun okuyamam
%16,9Evet katılıyorum
%5,1Ben şöyle açıklayayım;
Ankete Katılım: 136 üye
Bu ankete oy verirken her üye en az 1, en çok 2 seçenek işaretledi
Anketi Paylaş:
Anketi 44 üye beğendi

Ankete Yazılan Yorumlar

mahinur: İngiltere, tek kral ve parlamenter yönetimi! İngiltere, İspanya gibi Avrupa'da hala krallık sistemiyle yönetilen ülkeler var! Ne ilginç değil mi? Demokraside örnek aldığımız ülkelerin yönetimi hala monarşik!
2 Eylül 2012
bjk1903: Bu genellemeye katılmıyorum. En azından tarihte yer alan ve birbirinden farklı iklimlerdeki büyük coğrafyalara uzun süre hükmeden bazı devletlerin varlığı bu görüşleri desteklemiyor. Demokrasi ise ayrı bir palavradır. Varlığına ve gerçekten tatbik edildiğine inanmıyorum. Hiçbir ülke de tam anlamıyla demokratik değildir.
15 Haziran 2012
dpd06: Aslında olayı en güzel özetleyen 3. dünya milliyetçileri olarak da anılan Wallerstein ve Frank ikilisidir. Çevre-merkez ilişkisini güzel açıklarlar ama Montesquieu bunların da öncesine ışık tutuyor gibi. Neden Avrupa bugün kapitalist? Neden kapitalizm orta asyada çıkmadı? Belki bu sorulara küçük bir açıklama, farklı bir bakış açısı getirebilir bu görüş.
15 Şubat 2012
keremo: Öncelikle galiba Pollemik.com'daki en uzun anket:) Bu Avrupa'daki gibi medeniyet düzeyi üst seviye olan ülkelerin soğuk olmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum.Yine Himalayalar üstünde bulunun Bhutan, Nepal gibi ülkeler demokrasiyle yönetilmiyor.Sadece bir rastlantı.
20 Haziran 2011
keremege: İlginç bir tespit, ilk okuduğunda mantıklı da gelmiyor değil ama genelleme yapmak abartı olur...
4 Ocak 2011
as1908: Bu bir tespittir. Ancak bu tespit üzerine bu sonuçları ortadan kaldıracak önlemler alınmalıdır. Ancak tespit doğrudur. Sıcak ülkelerde hayat daha hareketli.
29 Eylül 2010
padişah: Düşünüyorum da Montesquieu haklı galiba.En sıcak şehirlerimiz Antalya, İzmir Chp'ye, Diyarbakır, Siirt Dtp'ye oy verdi.
10 Ocak 2010
ışıl_ışıl: Çok alakasız ve basit 1 yaklaşım olmuş, katılmıyorum...
10 Ocak 2010
Held: Demokrasi dogru bir sekilde acaba hangi ülke tarafindan uygulanmaktadir? Demokrasi, yalan ve hikayeden baska bir sey degil.
8 Mayıs 2009 . 1 üye beğendi
siyahmasal: Osmanlıda demokrasi yoktu ama yine de darbe yapıldı hem de kaç kere.Rusya son derece soğuktur ve bir zamanlar büyük bir ülkeydi ama o da parçalandı demek ki bu kuram tam anlamıyla olayların nedenlerini açıklamıyor.Görüşte eksik kalan taraflar var...
7 Mayıs 2009
Anketi oluşturan üye: dpd06 . 5 Nisan 2009