Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

İran İslam Cumhuriyeti'nde çıkarılması gündemde olan yeni yasa taslağına göre İslamiyet’ten çıkanlar (mürted) ölüm cezasına çarptırılacak. Peki sizce bu kanun İslam anlayışına ters düşmekte midir?

berxay: Zaten İran'ın islam anlayışını yaşayanlar İslamla ters düz çapraz her pozisyona düşüyor yani :D
1 Eylül 2012
yasofeto: Din bilgini olmayan birisi bu soruya cevap veremez. Dinde sizce, bizce olmaz.
19 Haziran 2012
bjk1903: Teolog değilim. Dinden dönmenin cezasının ne olduğunu ancak İslâm Hukuku uzmanları bilebilir. Mürtedliğin öngörülen cezası ölüm ise uygulamaları kendileri açısından haklıdır. Zira bu ülke baştan aşağı İslâm şeriatı ve kurallarına göre yönetilmektedir. Bu meselenin ülkemizdeki din ve inanç özgürlüğüne insâfsız eleştirilerde bulunanlara ders olmasını ümit ediyorum.
7 Haziran 2012
dpd06: Düşer tabii,kimse kendini kandırmasın dinde zorlama yoktur falan diye, eğer dinde zorlama yoksa bugün İrandaki kadınların yaşadıklarını neyle açıklayacaksın?Nereye çekersen oraya giden birşey din,alimler bile farklı farklı yorumlamış,mezhepler çıkmış,cemaatler çıkmış,Kuran tek bir yönü gösterseydi herkes oraya giderdi ama herkes ayrılmış.Hristiyanlıkta da böyle,musevilikte de,bu kadar çok din olması bile dinin kaynağının şüpheli olduğunu gösterir.
7 Haziran 2012
orhan413: Bu konu daha çok İslam hukukunu iyi bilenleri ilgilendirir ancak benim bildiğim kadarıyla bu İslam diniyle bağdaşmayan yanlış bir uygulama olur.
17 Şubat 2012
esrar-ii: Saçmalıklar silsilesi..Herşeyi geçtim Allah'ın verdiği can yani asıl bu anlayışla itaatsizlik oluşturuluyor..
11 Ağustos 2011
en.cadi: Ben de değiştireceğim!
29 Mayıs 2011
as1908: Mürted vakalarında dört halife döneminde de ölüm cezaları verilmiş ama bireysel cezalandırma yok. Yani toplu olarak mürted olayları hem dine hem de devlete tehdit olarak algılandığından cezalandırılmış. Zira peygamberimizin ölümünden sonra özellikle zekattan kaçan bedeviler bu yola başvurmuşlar. Ancak bireysel olarak insanların din değiştirmesine bir ceza verilmesi doğru değil.
10 Ekim 2010
mert_2239: Canice bir hareket.
8 Temmuz 2010
spbbp: Biribirinizin kanı ancak üç durumda helal düşer 1)Zina eden dul 2)Cana karşı can 3)Dinden çıkıp cemaatten ayrılan kişi(mürted)
10 Haziran 2010 . Polemikleri Oku
altayy: İslamiyette bu adam dinsizdir, bu dönmedir, bu başka dindendir diye cana kastetmek diye bir şey yoktur. İran şii mezhebindendir onalrın ayrı uygulamaları olabilir. Ama bu ehli sünnet'inde bütün uygulamaları doğrudur demek değildir. İnsanlar kafasına göre ideolojisine ve çıkarına göre dini şeklillendirmeye çalışmaktadır. Tüm dinlerde bu böyle olmuştıur. (bkz. engizisyon mah ve tevratta göze göz, dişe diş)
18 Şubat 2010
harun19706: Evet düşmektedir. Çünkü İslam dininde zorlama yoktur bir insan ister inanır ister inanmaz onun hesabını Allah tan başka hiç kimsenin alma hakkı yoktur...
30 Ekim 2009
ışıl_ışıl: İslamiyette din ve vicdan özgürlüğü vardır.
31 Ağustos 2009
hicod: Dinimizin temel şartlarından biri Zulm Etmemek ve Dinde Zorlama Yoktur... Kurallarıdır... Onların yaşadıkları artık İslam olmaktan çıkmıştır. O yüzden kendi çamurlarında debeleniyorlar...
27 Temmuz 2009
borax: Dinle alakası olmadığını onlarda biliyorlar , ülkenin parçalanmaması için kültürel yapıyı kendilerince korumaya çalışıyorlar, ama yolları yanlış, ters tepebilir
1 Temmuz 2009
tcelasun: Şeriat kanunlarına ters olduğunu zannetmiyorum ancak çağdışı olduğu kesin aynen İran ve hemfikir insanları gibi...
27 Haziran 2009
pollster: İslam dinine göre Allah ve kul arasına kimse giremez.Allah'ın koymadığı kuralları varmış gibi gösterenleri kıyametten gününden sonra büyük bir azap beklemektedir.Bu tip uygulamaları yapanlar ve destekleyenler güzel dinimiz İslam'ın en büyük düşmanlarıdır.
20 Mayıs 2009
Held: Dinde zorlama yoktur.Bu durum Islam anlayisina ters.
18 Mayıs 2009
Bozkurt_fb: Evet düşmektedir.Çünkü İslam dininde hoşgörü hakim olmalıdır zaten dinimizde bunu istemektedir.
14 Nisan 2009
Emre_452: Tabikide islama ters düşmektedir.İslamda Adam öldürmek En büyük günahlardandır.
23 Mart 2009
iboredd: İslamda dinde zorlama yoktur. İran abartıyor bazı şeyleri
3 Mart 2009
62yurtsever: Kesinlikle İslam Dini'ne uymaz.Eğer uyuyorsa benim dinim İslam olamaz.
12 Şubat 2009
irem_1975: Herkez dinini seçmekde özgürdür.İncile inanmış,tevrat'a ,kuran'ı kerime inanmış olabilir allahla kendi arasındadır.Ben hiçbirşeye innmayanlara tepkiliyim boş kafalılara
29 Aralık 2008
siyahmasal: İslam dininde inanmak serbesttir,inanmayana bile hoşgörü vardır,kimse bu yüzden yargılanamaz.Ama İran zaten islam dışı uygulamalar yapıyor,o yüzden onların kanunlarıyla islamiyeti birarada değerlendirmiyorum ben...
14 Aralık 2008
Ulusal34: onların dini imanı para ve koltuk.
13 Aralık 2008
Tun-cem: Bunlar kendi dinlerini yaratmıştır.Kurallarını da kendileri koymuşlar.İktidara gelene kadar normal dinden bahsedip , koltuğu aldıklarında kendi karşılarında kim varsa bertarah etmeye çalışırlar.
11 Aralık 2008
wanat: Zaten şeriat kanunlarının İslam dinine dayandırılmaya çalışılması saçmadır.Dinimizde ne ölüm cezası ne de zorlama vardır.Ama bazı yerlerde müslüman olmayan kişilere bile zorla oruç tutturuluyor ve namaz kıldırılıyor.Atatürk bütün bu saçmalıkları dimizden çıkarmış ve en güvenilir meallerini Türkçeye çevirerek gerekeni yapmıştır zaten.
19 Kasım 2008
ukela: dinde zorlama yoktur kardeş... fena hem de çok fena.
4 Kasım 2008
fidem: Benim okuduğum, araştırdığım ve öğrendiğim İslam dinine terstir. Ama bunlar ve bunlar gibiler için son derece normal bir şeydir çünkü İslam'ın dahi kurallarını artık onlar yazıyorlar kendi kafalarında. İşte bu kafalar, tam da bu gibi nedenlerden dolayı, doğada sertbest bir şekilde dolaşmamalıdırlar. Düşünce suçluları falan var ya hani, Çeber gibiler... Heh işte onlar yerine bunların olması gerekirdi mantıklı ve normal bir durumda...
31 Ekim 2008
ekinox: islamiyetten çıkmak ne demek anlamıyorum ki. heralde akıllarındaki müslümanlık kriterlerine uymayanları asacaklar, bu da kılıfı...
27 Ekim 2008
Anketi oluşturan üye: berqayy . 15 Ekim 2008