Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Aşağıdaki durumlardan hangilerinin laiklik ilkesine aykırı olduğunu düşünüyorsunuz?

fidem: Hangi laikliğe göre değerlendireyim? rteninkine göre mi, köşe yazarlarınınkine göre mi, tv yorumcularınınkine göre mi, a partisine göre mi, b partisine göre mi, ağzı olanın konuştuğu her yerde bireysel olarak yapılan tanımlara göre mi, yoksa Atatürk'ün kastettiği laikliğe göre mi?
fidem: Hayır yokum. Çünkü dakika bir gol 1 şeklinde bana ters çıkmaya başladınız. Ben alıntıyı biliyorum, onu da size söylememiştim. Siz bir anda üzerinize alınıp bir de hakaretamiz cevaplar döşediniz. Buradan sizinle saygı çerçevesinde bir şey konuşamayacağımı anlamış oldum. Siz sizin dilinizle konuşan biriyle tartışın, ben o dili bilmiyorum.
27 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Bana sormadın belki ama ben tartışabilirim.
27 Nisan 2008 . Ankete Git
general_X: Herhalde kendini 'Atatürk kadını' olarak tanımlayan bir insan için muteber olan Atatürk'ün görüşleridir? Yanlış bir fikir yürütmedim ama ispatlamak güç kabul ediyorum. O zaman direkt şöyle bir çağrıda bulunmak istiyorum: benimle Atatürk'ün laiklik anlayışını tartışmaya var mısın?
27 Nisan 2008 . Ankete Git
general_X: fidem ben sana CHF tarafından basılmış parti programından alıntı yaptım. Önce sen biraz tarih oku, geçmişimizden resmi belge oku istersen? Sonra bana kavram dersi vermeye kalkışırsın. Bilgi eksikliği havadaki buluttan bile nem kaptırır insana, ona göre..
27 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Atatürk'ün laiklik unsurunu TC 'nin değişmez kanunlarına eklerken düşündüğü de buydu. Laiklik dini şeyleri yasaklamak değil dini şeyleri şart yapmamaktır kısaca.
27 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Laiklik ülkenin dini kurallara göre yönetilmemesidir. Bize laikliği kim getirdi ise onun tanımına göre değerlendireceksiniz. Yani Mustafa Kemal Atatürk'ün tanımlamasına göre. O türbana karşı değildi mesela. Çünkü laiklikle bağdaşan tek alakası yok. Devlet kurumlarında dinle ilgili tüm şeyler laikliğe aykırı gözüyle bakılıyor bu yalnızca kulp takmadır. Kelimelerin yanlış anlamda kullanılması, bir bakıma anlatım bozukluğu. Laikliği ne bozar? Örnek: Üniversitelere girerken türban takmak şarttır.
27 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Ayrıca 'layıklık' ile 'laiklik' birbiriyle alakasız kavramlardır.
27 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Onca şey yazdım, sonunda ikiye ayırmış oldum öye mi? Ne ara yaptım bunu? Kulağınıza falan mı fısıldadım? Burada ikicilik yapan biri varsa o da sizsiniz. Ben parti adı dahi vermedim, hiçbir isim zikretmedim, hiçbir şeyi ikiye bölmedim. Topluma genel bir eleştiri getirmekten ve durumun vahametini anlatmaya çalışmaktan öteye gitmedim. Önce okuduğumuzu anlayalım, sonra saldıralım.
27 Nisan 2008 . Ankete Git
general_X: Benim itirazım var. Laiklik tanımlarını Atatürk'ün kastettiği ve diğerleri şeklinde kabaca ikiye ayırmışsınız. Atatürk'ün kastettiği laiklik tanımı nedir? Benim elimde somut örnek olarak CHF parti programında geçtiği şekliyle 'layıklık' tarifi var: '...Din telakkisi vicdani olduğundan Fırka, din fikirlerini devlet ve dünya işlerinden ve siyasetten ayrı tutmağı...' Lütfen siz de Atatürk'ün kastettiği laikliği bir belirtin ve tartışalım bu meseleyi.
27 Nisan 2008 . Ankete Git
Dinazor: tebrikler aynen size katılıyorum.Leyla ipekçinin bir sözü vardır;'Türkiyede yetmişmilyon varsa,yetmiş milyon tanede laiklik görüşü vardır'diye.
26 Nisan 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Ugugug . 26 Nisan 2008